Tuesday, May 25, 2010

In celebration of old skin

Vad är det första minnet du kommer ihåg?
När jag våldskörde runt på lekplatsen på Heimdalgatan med Daniels trampbil. Han var min bästa vän när jag var två, men jag önskade livet ur honom likafullt när jag inte fick köra länge. Jag älskade den där jävla trampbilen. Och nu är Daniel operasångare i Danmark. Utan trampbil. Vilket öde.

Om det skulle börja brinna, vilket föremål skulle du rädda?
Min fem meter höga vävstol från 1492.

Håller du upp dörrar för andra människor?
Jag håller inte ens upp dörrarna för mig själv, SÅ OARTIG ÄR JAG!

Vilken påhittad figur är din största hjälte?
Wolverine. För han är kort och vresig, precis som jag. Och så har han klor och morrar och har en skallig kompis. Precis som jag.

Det är lätt att se för stort på saker och ting i vardagen, nämn den minsta möjliga saken som kan göra dig glad.
Att, istället för att plugga, smygtitta över laptopkanten på Oscar när han sitter och spelar.

Om du fick åka till en plats i världen och kunde bortse från tid och rum, vilken plats skulle du välja?
Akira Yamaokas hus. OCH SKRÄMMA HONOM SANSLÖS! >:D

Om du fick välja en upplevelse (som bungeyjump, fallskärmshoppning etc..) vad skulle du välja?
Fallskärmshoppning skulle nog vara ganska kul. Såvida inte en schizofren mongol dödat ens instruktör och tar hans plats, och DRAR KNIV PÅ FEMTUSEN METERS HÖJD!!!1 :O

Var skulle du helst vilja vara precis just nu?
I Osaka.

Du ska ha födelsedagsfest, beskriv den ultimata festen i dina drömmar.
Malice Mizer skulle återförenas bara för en kväll, och spela för mig och alla mina fantasikompisar. Sen skulle jag tvinga dem att spela Wii med mig.

Filmkväll skall ordnas, vilka filmer väljer du ut och varför?
R-Point, för att den är koreansk och skithäftig och nästan ingen i hela världen har redan sett den.
Kontroll, för att den ungersk och mystisk och handlar om tunnelbanevakter.
Double Dragon, när folk bara vill ha rörliga bilder att somna till.

Om du skulle rekommendera en person som aldrig har läst något och bara tänker läsa en enda bok, vilken skulle du säga?
Det. Världens officiellt bästaste skräckroman.

Har du någonsin varit förälskad i en påhittad figur?
Förälskad är att ta i. Men jag obsessar hellre över såna än riktiga människor. Riktiga människor är så oberäkneliga och har egen vilja och annat trams. :/

Om du skulle byta kön för ett år, ingen begränsning med pengar, vad skulle du planera in då?
Planera? Jag skulle experimentera! Hur stor blyertspenna kan man köra in under förhuden innan den går sönder? JAG VILL VETA!

Du sitter och fikar med en människa du inte känner så bra och en pinsam tystnad börjar närma sig, vad börjar du prata om för att försöka undvika den?
Ingenting. Jag är världssämst på att konversera. Har jag inget vettigt att säga håller jag käft. Gäller bara irl, förstås. ._.

Vad får dig att bli riktigt arg?
Djurplågeri. Jag skulle inte ha några som helst problem med att kastrera djurplågare med ett cykelhjul.

Te avnjuts bäst med...?
filt och bok.

Har du någon livsfilosofi och om du nu har det, hur kom du fram till den?
Yesh, men jag pallar fan inte gå in på den nu. Sånt ska diskuteras nattetid, det är då man är som förtroligast.

Har du lätt att öppna dig för nya människor?
Nowai. Enda sättet är att använda konservöppnare.

Tror du på astrologi?
Inte som framtidsförutsägelser, däremot som industri.

Spöken, finns de? Och om du tror, vad fick dig att komma till den slutsatsen?
Jo, jag tror vad jag ser. Sen om det jag sett är sömnbristshallisar eller övernaturligheter får nån annan spekulera om.

Om du fick vara en filmskurk, vem skulle du välja?
Venom. <3

Tv ringer och ber dig att komma på ett koncept till en ny tv-serie (fakta eller dokumentär, fritt val) vad skulle du komma med för förslag?
En dokumentär om polisongernas betydelse för synen på polismakten mellan 1890 och 1920.

Hur ser en vanlig kväll ut i ditt liv?
Plugg, taekwondo, kel och promenad med Tilda, alternativt kel utan promenad med Oscar.

En ny revolutionerande metod att framställa kunskap i tablettform har utformats och du är en av testpersonerna. Vilken talang skulle du vilja äta pillret för?
Jag skulle kunna teleportera. Fan vad soft det hade varit.

Vilket tv-spel skulle du vilja vara i för en dag (självklart med obegränsade extraliv)?
Shadow of the Colossus.

No comments: